מנהלים שמעדודים חדשנות

מחקר משותף של חברת מאסטרקארד ואוניברסיטת הרווארד; ""BEcome 2020, בדק מהם הכלים והיכולות של מנהלים בכירים בתאגידים עולמיים ליצירת סביבת עבודה חדשנית ועד כמה באמת הם משפיעים על העובדים

 

מחקר משותף של  חברת מאסטרקארד ואוניברסיטת הרווארד; ""BEcome 2020, בדק מהם הכלים והיכולות של מנהלים בכירים בתאגידים עולמיים ליצירת סביבת עבודה חדשנית ועד כמה באמת הם משפיעים על העובדים. 


 
המחקר המשותף של מאסטרקארד ואוניברסיטת הרווארד בדק את דרך הניהול של יותר מ-1000 מנהלים בכירים בארגונים שונים על סמך 40 מדדי התנהגות ב-5 עוגנים שונים: תהליכי עבודה, הון אנושי, מימון, ניסיון לקוח ונתונים וטכנולוגיה. הממצאים חולקו ל-3 קטגוריות של מנהלים: מנהיגים, עוקבים ומעכבים בהתאם לאימוץ החדשנות. 

המנהיגים היוו כ-17% מכלל הנסקרים אשר קיבלו ציון של 88 נקודות במדד החדשנות הממוצע. לארגונים שאותם הם מנהלים יש את המגוון הרחב ביותר ליכולת חדשנות. 

העוקבים היוו כ-42% מסך הנסקרים וקיבלו ציון ממוצע של 66 נקודות במדד החדשנות. לעוקבים יש יכולות להשפיע על חדשנות בארגונים, אך אין להם ראיה מרחבית כמו למנהיגים.

המעכבים היוו כ-41% מכלל הארגונים וקיבלו ציון חדשנות ממוצע של 37 נקודות. קבוצה זו חסרה יכולת חדשנות. 

המחקר מצא כי קבוצת המנהיגים מעניקה עדיפות גבוהה יותר לחדשנות ונהנית מיתרונות כספיים הנובעים מכך. כשליש ממנהיגי החדשנות גורסים כי הכנסותיהם גדלו ב-20% בשנתיים האחרונות בזכות שילוב חדשנות לארגון. 

87% מהמנהיגים טוענים שהם מעניקים לחדשנות עדיפות גבוהה ו-75% מהם רואים בחדשנות כתורם משמעותי לתוצאותיהם הכספיות, לעומת 19% מהמעכבים המעניקים לחדשנות עדיפות ו-14% מהם המשייכים את החדשנות כגורם משמעותי לתוצאותיהם הכספיות. 

בארגונים המנוהלים על ידי המנהיגים יש סיכוי גבוה לקבלה ותיעדוף של רעיונות פורצי דרך ולא רק הצעת שיפורים למוצרים ושירותים קיימים. יותר מ-40% מהמנהיגים יקדמו פרויקטים שאפתניים, לעומת 22% מהעוקבים ו-13% מהמעכבים. 

91% מהמנהיגים מבינים כי כישלון בתוך גבולות התהליך הינו דבר מקובל, אחרת, עובדים עשויים לקחת פחות סיכונים ולפגוע בחדשנות של הארגון. המנהלים השונים העידו כי ללקוחות יש ציפיות לטכנולוגיה חדשנית. מחצית (48%) מהלקוחות הטכנולוגיים מציינים כי חדשנות מתמשכת, שירותים ותכונות חדשות הינם גורם משמעותי בהחלטות הרכישה שלהם. כ-60% מהמנהלים מעידים כי הצפיות הגדולות של הצרכנים לטכנולוגיות חדשות משפיעות על אסטרטגיית חווית הלקוח של החברה שלהם. 

 

 


96% מהמנהיגים ציינו כי הם מספקים פתרונות ורעיונות חדשים לשוק במהירות. לצורך השוואה רק 17% מהמעכבים העידו שהם מיישמים את הפתרונות החדשים בצורה מהירה. עוד עולה כי 97% מהמנהיגים מודדים את השפעת החדשנות לביצועי העסקים, לעומת 23% מהמעכבים. 

המחקר בדק גם את הגורמים המעכבים או מונעים את יישום החדשנות בארגונים השונים. 54% מכלל הנשאלים השיבו כי זמן וחוסר משאבים הינה הסיבה העיקרית לכך. 37% ציינו כי תהליך העברת הנתונים בין המחלקות השונות מעכב את החדשנות. 32% שימוש בטכנולוגיות מדור קודם והיעדר תהליך ברור לניהול חדשנות. 31% חוסר בחזון חדשנות ו-30% חשש מסיכום ארגוני. 


44% מהנהלים המנהיגים מקדמים רעיונות "עוצרי נשימה", לעומת 22% מהמנהלים העוקבים ו-13% מהמעכבים. עוד עולה כי 84% מהמנהיגים בוחנים מגוון רחב של רעיונות חדשניים, 50% מהעוקבים ו-13% מהמעכבים.  
כמו כן, המחקר מיפה את 5 הגורמים המהותיים ביותר לארגונים שרוצים להצליח באימוץ החדשנות:
מהירות מנצחת – מי שמעוניין להציג חדשנות צריך לחשבון לפרקי זמן של רבעונים ושבועות ולא בשנים. 96% ממנהיגי החדשנות מביאים רעיונות ופתרונות חדשים לשוק במהירות וללא התעכבות. 
מידע כמאיץ – בכדי ליזום חידושים יש לשאוב מידע ממקורות רבים. 73% ממנהיגי החדשנות מבססים את המידע שלהם על נתונים פנימיים וחיצוניים. 
עדיפות לעכשיו – כ-90% ממנהיגי החדשנות מבצעים תיעדוף למאמצי החדשנות שלהם בארגון ובכך מצליחים להשיג את התקציב הנדרש לטובת הפעילות או הרעיון. 
תרבות – ארגונים צריכים להעצים את העובדים להתנהל כיזמים ובכך ליצור תרבות המוכנה לקבל סיכון ביישום הרעיונות. 
מיקוד מיקוד מיקוד -כמחצית מהצרכנים מציינים כי הם מצפים מהחברות לפתח מוצרים, שירותים ותכונות חדשות שיענו על צרכיהם. ארגונים צריכים לתעדף רעיונות פורצי דרך. 
"ארגונים חייבים להיות בעלי אסטרטגיה ברורה וניתנת לביצוע, טיפוח וניהול חדשנות כדי להבדיל את עצמם", ציין אג'יי בנגה, נשיא ומנכ"ל מאסטרקארד. "מחקר ה- BEcome 2020 מספק תובנה מוחשית על חמשת התכונות הנפוצות של מנהלים עולמיים מובילים ביחס לאופן בו הם מטפחים ומנהלים  תרבות המצאתית לטובת הלקוחות."

מחקר BEcome 2020 נערך בקרב 1045 מנהלים בארגונים ותאגידים בגדלים שונים ברחבי העולם (43% ארגונים עם מעל ל-10,000 עובדים, 35% ארגונים בין 1,000 ל-9,999 עובדים ו-23% ארגונים עם 100-999 עובדים) בדרגת ניהול שונות ותחומי עיסוק שונים. בנוסף המחקר נערך גם בקרב 1,014 צרכנים מקבוצות גיל שונות ואזורים שונים בעולם. 

בין יתר החברות שנסקרו ניתן למצוא את סיטיגרופ, ליפט, קוקה-קולה, IBM, פייפאל, ורייזון, SALESFORCE ועוד.

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

הצעד הראשון להצלחה >>

חנות אינטרנטית

העולם כולו עובר לקניות ברשת האינטרנט.
תנו לנו לבנות לכם חנות אינטרנט מלאה
כולל סליקה, אבטחה והכנסת כל המוצרים.
לקום בבוקר ולראות כמה כסף נכנס בלילה!

הצעד הראשון להצלחה >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה רק תקבע את התקציב

פנלים מבודדים | המדייק

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

מאות לקוחות מרוצים לא טועים!
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך קדימה ולהביא אותך
לדף הראשון בגוגל

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים רספונסיבים

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין מערכת ניהול ועיצוב מרהיב
ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>