כנס אשראי לעתיד

בכנס ראשון מסוגו בנושא EMV שאותו ערכה חברת מאסטרקארד הציגה חדווה בר, המפקחת על הבנקים את העתיד שבנק ישראל מכוון אליו בעולם התשלומים-

בכנס ראשון מסוגו בנושא EMV שאותו ערכה  חברת מאסטרקארד הציגה חדווה בר, המפקחת על הבנקים את העתיד שבנק ישראל מכוון אליו בעולם התשלומים- עולם חדשני ותחרותי יותר.

 

היא הדגישה שכבר בקרוב אנו צפויים לראות שינויים גדולים באופן שבו לקוחות משלמים– לקוחות יוכלו לשלם עם כרטיס האשראי או הדביט בנגיעה (ללא "גיהוץ" וחתימה)- בעסקאות של עד 200 שח, שהן רוב העסקאות בכרטיסי חיוב (כ- 75% מהעסקאות); בעסקאות בסכום גבוה יותר - הלקוחות יידרשו להקיש את הקוד הסודי שלהם (וכיום כל לקוח יכול לבחור את הקוד הסודי שלו בעצמו, בכל כספומט בנקאי); ותהיה גם יכולת לשלם באמצעות הסמארטפון; ובאמצעות חפצים, כגון שעון חכם, מה שיאפשר ללקוחות לצאת מהבית ללא ארנק פיזי ולשלם באמצעות הטלפון הנייד.
התשלומים החכמים יבוצעו בבתי עסק; תשלומי חשבונות – כגון ארנונה, חשמל ועוד- באמצעות ארנק דיגיטלי; תשלומים בתחבורה הציבורית- בנגיעה עם הכרטיס או הסמארטפון; וברכישות ברשת- באמצעות ארנק דיגיטלי. הארנקים הדיגיטליים או אפליקציות התשלומים יוצעו על-ידי הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, וגופי פינטק  מקומיים וזרים.
המפקחת מנתה את הצעדים שבנק ישראל, חברות כרטיסי האשראי והעסקים בשוק- צריכים לבצע, כדי להשלים את התשתיות שיאפשרו את כל השינויים הללו, וקראה לעסקים הגדולים להאיץ את ההיערכות בבתי העסק להחלפת הקופות לכאלה שתואמות את תקן ה EMV (בהיבט של החומרה והתוכנה). המפקחת הדגישה שמהשינויים בשוק התשלומים ייהנו משקי הבית והעסקים.
לכנס הגיעו נציגים של כל קשת מערכת התשלומים והבנקאות בישראל בינהם כאמור חדוה בר, המפקחת על הבנקים, משה וולף מנכ"ל שבא, לוי הלוי מנכ"ל כאל, רון פינאארו, מנכ"ל מקס, אבי בלו, מנכ"ל בנק הדואר, אורי אלון משנה למכ"ל ישרכרט ונציגים ממשרד האוצר, נציגי הבנקים ובכירים ממאסטרקארד העולמית. כמו כן השתתפו נציגים מרשתות השיווק והקמעונאיות הגדולות בישראל; שופרסל, קבוצת גולף, פוקס, סופרפארם, פרטנר, גארמין, מחסני השוק ועוד.
הכנס עסק בהתקדמות הטעמת תקן EMV בישראל המכשולים, החסמים והפתרונות לנושא. התקן הוגדר כחובה ממשלתית וכהחלטה של בנק ישראל שנועדה לשדרג משמעותית את רמת האבטחה בתשלום בכרטיסי אשראי וליישם בישראל פתרונות טכנולוגיים חדשים הקיימים כיום בעולם.
תקן ה- EMV פותח על ידי חברות התשלומים הבינלאומיות במטרה לספק מתכונת אחידה ומאובטחת של עסקאות תשלום בכרטיסי אשראי המצריכה את הקשת הקוד הסודי בעת ביצוע הרכישה דבר אשר מיושם כבר במדינות רבות בעולם שנים רבות. חלק ממסופי ה- EMV יאפשרו גם ביצוע עסקאות ללא מגע (Contactless) על ידי קירוב הכרטיס למסופון.
במחקר שערכה מאסטרקארד בישראל עבור כנס ה-EMV נמצא כי מעל 80% מהישראלים דיווחו על שימוש יומיומי בכרטיס וכן ביצעו לאחרונה עסקה עם קוד חכם מרביתם בעת משיכת מזומן בכספומט וחלקם בעסקאות בחול.
עוד עולה מהמחקר 40% שמעו על שיטת התשלום ללא מגע ורוצים לשלם בצורה זו, נתון המהווה גידול של 38% מהנתון המקביל אשתקד. 
משה וולף, מנכ"ל שב״א, דימה את הסיטואציה בה נכנסנו למים והתרגלנו לטמפרטורה והגיע הזמן לקפוץ ראש. "השוק כבר מוכן למעבר. שב"א מבצעת את תהליך הסמכת המסופים בצורה מרוכזת ולא פרטנית דבר שמזרז את הטמעת המסופנים". עוד ציין כי "מנתונים בעולם מדינות שעברו לתשלום ללא מגע באותה שנה היה להם זינוק בעסקאות וכי בישראל שיעור בתי העסק שהטמיעו כבר חומרת ותוכנת EMV  אך עדיין לא מאפשרות עסקאות עם קוד או ללא מגע הגיע ליותר מ-25% ב- 2019"
עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל ציין כי "הכנס שאיחד לראשונה, את כל השחקנים בשוק הינו אות הפתיחה לתחילת הטמעה מאסיבית של טכנולוגיית EMV בישראל.  עוד הוסיף כי מעל 50% מהעסקאות באירופה ברשת של מאסטרקארד הינן כבר ללא מגע ובמדינות מרכז ומזרח אירופה הנתון אף גבוה יותר. כמו כן במאסטרקארד עד שנת 2023 כל המסופונים יחויבו להיות "קונטקטלס" בכל העולם. בישראל 26% מהמסופונים תומכים ב- EMV אך מדובר ב- "”FAKE EMV; יש תוכנה, יש חומרה, אבל אין מעבר לטכנולוגיה עצמה ועדיין משלמים בפס מגנטי.
השימוש במסופון EMV יאפשר גם עסקות ללא מגע, תשלומים מארנק סלולרי, שעונים חכמים ועוד ויציב את ישראל בקו אחד עם שאר מדינות העולם", הוסיף אונגר.

 

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

לקוחות נוספים >>

לקוחות נבחרים

להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
פנלים מבודדים |
פולדרים ממותגים |
קעקועים באילת
המדייק

לקוחות נוספים >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>